Historia Epicurean

Początki Epicurean sięgają 1997 roku. Wtedy to na amerykańskim rynku pojawiła się TrueRide, firma projektująca oraz budująca skate parki. Dwóch braci Greg i Dave Benson oraz ich przyjaciel Tony Ciardelli wraz z oddanymi współpracownikami w ciągu 10 lat zbudowali ponad 400 skate parków w Ameryce Północnej. Ich projekty z materiałów kompozytowych zrewolucjonizowały rynek ramp dla skateboardzistów, które do tej pory były wykonywane z drewna.

Innowacyjny dobór surowców - plastik oraz kompozyt - podyktowany był lepszą trwałością oraz strukturą tych materiałów. Dla założycieli marki Epicurean kluczowy był aspekt ekologiczny ich działań. Rezygnacja z drewnianych ramp, pozwoliła uniknąć wycinania lasów. Do rozwiązania pozostał jednak problem zbyt dużego odcisku ekologicznego pozostawianego przez TrueRide. Co zrobić z odpadami pozostającymi z produkcji ramp? Kreatywne trio z TrueRide postanowiło wykorzystać resztki ramp do produkcji desek do krojenia. W ten oto sposób narodziła się marka Epicurean. 

Marka Epicurean weszła na rynek amerykański w 2003 roku i w krótkim czasie rozprzestrzeniła się na inne kraje i kontynenty. Obecnie produkty Epicurean dostępne są w ponad 5000 sklepach w 26 państwach. W czym tkwi sukces marki? Epicurean był pierwszą firmą, która wprowadziła na rynek detaliczny akcesoriów kuchennych cienkie materiały kompozytowe. W rzeczywistości, w której drogie noże kuchenne oraz hobbystyczne gotowanie stały się normą, brakowało innowacyjnych desek do krojenia wyróżniających się wysoką jakością. Epicurean zaproponowało wyjątkowy produkt do codziennego użytku, deski które są łatwe w użyciu, przechowywaniu oraz pielęgnacji, a ponadto nie tępią cennych noży. 

Zyski z działalności firmy, założyciele inwestowali w ciągłą modyfikację i ulepszanie swojego produktu. Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii produkcji stworzyli deski modułowe oraz trójwymiarowe. Gdy dostrzegli, że rynek akcesoriów kuchennych potrzebuje jeszcze wielu udoskonaleń, poszerzyli swój asortyment m.in. o noże z magnetyczną listwą, deski z silikonowymi elementami, bowiem celem Epicurean jest bycie liderem na rynku akcesoriów kuchennych. Liderem, który oferuje coś więcej niż tylko sam produkt.

W Epicurean podejście do biznesu oraz jego wpływu na środowisko traktuje się z wielką powagą. Dlatego na początku dziwić może nieskrępowana atmosfera panująca wśród pracowników firmy. Oni z pewnością nie traktują siebie zbyt poważnie. Odwiedzający siedzibę firmy zobaczą swobodnie i kolorowo ubranych pracowników głośno dyskutujących przy testowaniu nowego modelu desek, którzy w czasie lunchu biegają po otaczającym firmę lesie. Ponadto w Epicurean panują prawdziwie demokratyczne metody zarządzania, liczy się głos każdego pracownika, bo zarządzający mają pełną świadomość, że jest on niezmiernie ważny dla powodzenia firmy.